Advies voor online bedrijven

KroonCasino

Urban Consult richt zich vooral op het geven van advies voor bedrijven die online actief zijn. We weten namelijk als geen ander dat het lastig is om het hoofd boven water te houden wanneer er dagelijks met het internet gewerkt moet worden. Het is een doolhof met veel uitdagingen en dat zorgt ervoor dat een beetje hulp op de weg wel zo prettig kan zijn wanneer je echt wilt gaan scoren.
Daarom heeft Urban Consult zich gericht op de online bedrijven die een kleinere omvang hebben. We weten uit ervaring dat het makkelijker is om advies te leveren aan bedrijven met minder lagen en minder werknemers, ook omdat we dan makkelijker mensen de dingen kunnen leren die zij in de toekomst zelf toe kunnen passen. Urban Consult wil namelijk niet constant bij dezelfde bedrijven blijven. Wat wij willen, is jouw bedrijf verder helpen zodat je daarna gewoon zelf aan de slag kunt met de online marketing en het online voortzetten van jouw bedrijf.

Waar letten we op?

We letten in eerste instantie vooral op de doelgroep en zetten die af tegen de concurrentie. Op die manier kunnen we makkelijker een strategie opzetten, zonder daarbij het bedrijf zelf uit het oog te verliezen. We zien namelijk erg vaak dat er beloften gemaakt worden vanuit bureaus om de bedrijven zo een betere uitstraling te geven. Allemaal leuk en aardig, maar wat gebeurt er wanneer het bedrijf in kwestie hier niet aan kan voldoen? Dan werkt het tegen hun. Wij doen er alles aan om dit te voorkomen.

Een ander punt waar we op letten en waar we bijzonder veel aandacht aan besteden, is de website van het bedrijf. Het komt nog te vaak voor dat de website verouderd is, of niet representatief is voor het bedrijf. Dat is niet praktisch. De website van jouw bedrijf is het online visitekaartje dat iedereen op elk moment van de dag kan bekijken. Juist dat visitekaartje moet goed zijn, zodat alle mensen direct weten wat jij doet en wie jij bent.
Daarnaast moet de website relevant zijn. Er zijn nog steeds managers die kijken naar het aantal bezoekers voor een website op een dag. Dat is compleet de verkeerde aanpak. Het aantal bezoekers zegt namelijk niets over de werking van de website. Daarvoor moet gekeken worden naar wat de bezoekers doen op de website en hoeveel dit uiteindelijk oplevert. Heb je geen directe verkopen op de website zelf, dan is het nog steeds goed om hier extra aandacht aan te besteden. Het is namelijk wel jouw visitekaartje en is verbonden aan de naamsbekendheid.
Het laatste punt waar we veel aandacht aan besteden, is de structuur van het bedrijf. Dat was aanvankelijk geen aandachtspunt, maar uit ervaring leerden we dat de online bedrijven vaak een ondoorzichtige structuur hebben waardoor niet duidelijk is wie wat moet doen en op welk moment. Dit leidde er in de meeste gevallen toe dat de jongste werknemers thuis nog tot de late uurtjes aan het werk waren om het achterstallig online werk weg te werken, terwijl daar nooit afspraken over gemaakt waren binnen het bedrijf.

Direct beginnen!

Heb je interesse gekregen in onze diensten, of wil je meer weten over de mogelijkheden, dan kun je direct contact met ons opnemen. Hoe je dat het beste kunt doen, vind je op de contactpagina.